Emmy Tahminleri: Başrol Oyuncuları

Merhaba! 67. Primetime Emmy Ödül Törenine yavaş yavaş yaklaşırken tahminlerimde de yavaş yavaş sona geliyoruz. Hepimizin aslında en merak ettiği oyunculuk kategorileri olan başrollere geldik sonunda. Daha fazla uzatmadan başlayacağım fakat öncesinde size burada Yardımcı Oyuncu tahminlerimin burada da Variety-Reality program tahminlerimin olduğunu hatırlatmak istedim.

will forte

En İyi Erkek Oyuncu (Komedi)

  • Anthony Anderson – Black-ish (ABC)
  • Louis C.K. – Louie (FX)
  • Don Cheadle – House of Lies (Showtime)
  • Will Forte – The Last Man on Earth (FOX)
  • Matt LeBlanc – Episodes (Showtime)
  • William H. Macy – Shameless (Showtime)
  • Jeffrey Tambor – Transparent (Amazon Instant Video)

Bu kategori gereksiz bir şekilde yedi adaya sahip, ve ona rağmen aday olmayı daha çok hak eden isimler burada olmadığı için çok üzgünüm.

Neyse…

Louis C.K., Don Cheadle ve Matt LeBlanc son senelerin düzenli adaylarından fakat hiçbirisi bugüne kadar kazanamadı bu rolleri için, bu sene de değişen bir şey olacağını sanmıyorum ben.

Anthony Anderson adaylar arasındaki en komik isimlerden birisi ama kazanmak için yeteri kadar bilinip izlendiğini sanmıyorum o yüzden onu da eliyorum.

William H. Macy akademi içinde sevilen ve daha önce kazanmış bir isim, bu sene kazanma ihtimali olan isimlerden birisi ama veteran oylarında ilk tercih kendisi olmayacak gibi düşünüyorum ben.

Veteran oylarının ilk tercihi ise Jeffrey Tambor olacak gibi. Kendisinin Transparent’taki performansı tam anlamıyla “tour de force” ama Transparent gerçek bir komedi olmadığından temkinli yaklaşmaya çalışıyorum, o yüzden kesin kazanır demiyorum.

Kazanacağını düşündüğüm isim ise Will Forte. Bu sene hem oyunculuk hem de senaryo dallarında adaylığı var kendisinin, daha önce de iki defa daha aday olmuştu. Dizisinin beklenenin üstünde performans sergilemesi, Macy ve Tambor ikilisine göre daha geleneksel bir komedide yer alması beni kendisini tahmin etmeye zorluyor.

  • Kazanacak: Will Forte – The Last Man On Earth
  • Spoiler: Jeffrey Tambor – Transparent
  • Kazanmalı: Will Forte – The Last Man On Earth
  • Burada Olmalıydı: Andy Samberg – Brooklyn Nine-Nine

veep-hbo

En İyi Kadın Oyuncu (Komedi)

  • Edia Falco – Nurse Jackie (Showtime)
  • Lisa Kudrow – The Comeback (HBO)
  • Julia Louis-Dreyfus – Veep (HBO)
  • Amy Poehler – Parks and Recreation (NBC)
  • Amy Schumer – Inside Amy Schumer (Comedy Central)
  • Lily Tomlin – Grace and Frankie (Netflix)

Adaylar arasındaki her isim kazanabilir kategorilerinden birisi de burası kesinlikle. Her adayı savunan bir argüman hazırlanabilir, ben şimdi popülerliklerine göre hazırlamayı planlıyorum.

Lisa Kudrow daha önce Friends’teki rolüyle kazanıp, çok sonrasında yine The Comeback ile bu kategoride aday olmuştu ama kazanamamıştı. Canlandırdığı karakteri de çok ayırt edici olduğundan yine kazanacağını düşünmüyorum.

Edie Falco daha önce bu rolü için bir Emmy kazanmıştı, ama sonrasında nedime görevi görerek sadece adaylar arasında yer aldı. Bu seneyi de böyle tamamlayacağını gibi geliyor bana.

Nedime demişken Amy Poehler‘ı anmamak da olmaz tabii ki. Leslie Knope rolüyle altıncı adaylığını alan Poehler’ın bu sene de bu kategoriden eli boş ayrılma ihtimali çok yüksek.

Lily Tomlin veteran kadrosundan çok oy alacak, üstüne Board of Governors’ta aktörlerin temsilcisi olduğunu da düşünürsek aslında kazanma ihtimali çok yüksek, başka bir sene olsa kesin kazanır da derdim belki ama bu sene kendisine pek şans vermiyorum ben.

Bu senenin tartışmasız en popüler ismiydi Amy Schumer, programının sonunda tutmasından yazdığı ilk film Trainwreck’in yaz aylarında büyük bir hit olmasına her yerdeydi kendisi o yüzden kazanırsa şaşırmayacağımı belirtmek istiyorum. Ama bu kadar göz önünde olması son üç senenin şampiyonu Julia Louis-Dreyfus‘u tahtından etmeye yetmeyeceğini düşünüyorum ve biraz da “safe” bir tahmin yapıyorum o yüzden.

  • Kazanacak: Julia Louis-Dreyfus – Veep
  • Spoiler: Amy Schumer – Inside Amy Schumer
  • Kazanmalı: Lily Tomlin – Grace and Frankie
  • Burada Olmalıydı: Jane Fonda – Grace and Frankie

jon hamm

 

En İyi Erkek Oyuncu (Drama)

  • Kyle Chandler – Bloodline (Netflix)
  • Jeff Daniels – The Newsroom (HBO)
  • Jon Hamm – Mad Men (AMC)
  • Bob Odenkirk – Better Call Saul (AMC)
  • Liev Schreiber – Ray Donovan (Showtime)
  • Kevin Spacey – House of Cards (Netflix)

Şu kategoriyi çok çok iddialı bir hale getirebilirdi oy veren insanlar eğer gerçekten hak eden isimler burada olsaydı. Onun yerine şimdi neredeyse yarısı aday olmayı dahi hak etmeyen bir kitleyle birlikteyiz.

Liev Schreiber çok büyük bir sürpriz yaparak aday oldu, performansı da çok iyi ama dizisi pek destek görmediğinden kazanacağı ihtimali bana pek gerçekçi gelmiyor.

Bilen bilir Breaking Bad’i sevmem, o yetmezmiş gibi üstüne bir de spin off’unu yaptılar onu da sevmiyorum. Bunların üstüne bir de Bob Odenkirk‘ü pek sevmediğim eklenirse kendisinin kazanmayacağını düşünmem tamamen kişisel bir karar.

Daha önce bu kategoriyi ‘sürpriz’ bir şekilde kazanan Jeff Daniels dizisinin son sezonuyla yeniden adaylar arasında yerini aldı, TV Akademisi üyeleri arasında popüler bir birey de olsa tekrardan kazanabileceğini sanmıyorum ben.

Friday Night Lights’taki rolüyle burada daha önce kazanan Kyle Chandler yeni dizisi Bloodline ile tekrardan adaylar arasında yerini aldı. Sezon boyunca çok iyi bir performans sergileyen Chandler’ın en büyük sorunu rol arkadaşlarının kendisini bastırması. Bu kategoride kazanmayı en çok hak eden isim ama popülariteye yenik düşecek gibi hissediyorum.

Kevin Spacey de çok iyi bir performansa sahip olan isimlerden ve tabii ki kazanma ihtimali çok yüksek karşısındaki en büyük sorun ise Akademi üyeleri arasında oluşan “Don Draper’ı Emmy’siz bırakmayalım” düşüncesi. TV’nin en ikonik karakterlerinden birine sahip olan Jon Hamm‘in yedi sezon sonrasındaki sekiz adaylığıyla artık Emmy’siz kalması da biraz hakaret olurdu, o yüzden bence de almalı artık kendisi.

  • Kazanacak: Jon Hamm – Mad Men
  • Spoiler: Kevin Spacey – House of Cards
  • Kazanmalı: Kyle Chandler – Bloodline
  • Burada Olmalıydı: Matthew Rhys – The Americans

Annalise-Wig

En İyi Kadın Oyuncu (Drama) 

  • Claire Danes – Homeland (Showtime)
  • Viola Davis – How to Get Away With Murder (ABC)
  • Taraji P. Henson – Empire (FOX)
  • Tatiana Maslany – Orphan Black (BBC America)
  • Elisabeth Moss – Mad Men (AMC)
  • Robin Wright – House of Cards (Netflix)

Elisabeth Moss dışında herkesin kazanabileceğini düşündüğüm bir kategori burası da, keşke kendisi ait olduğu Yardımcı Kadın Oyuncu kategorisine gitseymiş de burada daha çok hak eden bir isim olsaymış onun yerine.

Taraji P. Henson geçtiğimiz sezonun en büyük dizisinde oynayıp en çok sevilen karakter olmuştu, fakat canlandırdığı rolün Emmy kazanmak için fazla “ratchet” olduğunu düşünüyorum, o yüzden kazanamaz diyorum.

Bu kategoride daha önce iki defa kazanan Claire Danes, Homeland’in dördüncü sezonundaki performansıyla kategorideki herkesi cebinden çıkartır bence ama çok yakın zamanda kazandığından kendisini ödüllendireceklerini sanmıyorum, umarım yanılıyorumdur ama.

Üçüncü sezonu baya kötü geçen House of Cards’ın ödüllendirilmesini istemiyordum hiçbir şekilde (çok geç) ama Robin Wright‘ın o kötü materyalle sergilediği performans da kendisini göz önüne almayı gerektiriyor.

Kötü materyalle iyi performans demişken Tatiana Maslany‘den bahsetmemek olmaz, sonunda çok hak edilen adaylığını bu sene alabilen Maslany’nin şanssızlığına Akademi en kötü sezonuyla tanıdı kendisini, bakalım popülaritesi o kötü sezonun üstesinden gelebilecek mi?

Gelelim bence kazanacak olan isme, Viola Davis geçtiğimiz sezon TV ekranlarında yerini aldı ve dizisinin her bölümüyle art arda birbirinden muhteşem performanslar sergiledi. Genel olarak çok sevilen bir isim olan Davis’in ayrıca tarihi bir başarıya imza atması olasılığını da göz önüne aldığımızda kim ona oy vermeyecek şaşarım!!!

  • Kazanacak: Viola Davis – How to Get Away with Murder
  • Spoiler: Tatiana Maslany – Orphan Black
  • Kazanmalı: Claire Danes – Homeland
  • Burada Olmalıydı: Eva Green – Penny Dreadful

david oyelowo

En İyi Erkek Oyuncu (Mini Dizi – TV Filmi)

  • Adrien Brody – Houdini (History Channel)
  • Ricky Gervais – Derek: The Special (Netflix)
  • Timothy Hutton – American Crime (ABC)
  • Richard Jenkins – Olive Kitteridge (HBO)
  • David Oyelowo – Nightingale (HBO)
  • Mark Rylance – Wolf Hall (PBS)

Baya boş bir kategori burası bence ya, Ricky Gervais aday olduğundan başka bir şey düşünemiyorum ben? Kendisi baya popüler falan ama umarım kazanma ihtimali yoktur.

Onlara yeterli olarak yaşlı beyaz erkek oyu kalmayacağından Timothy Hutton ve Mark Rylance‘ın kazanacaklarını sanmıyorum.

Adrien Brody, kazanmayı hak ediyor bence ama kazanabileceği ihtimali pek gerçekçi gelmiyor. Yine de Oscar kazandığı zaman da herkes böyle düşünüyordu eminim, o yüzden kendisine ihtimal vermeye devam ediyorum ben.

Bu senenin en abartılan programlarından birisi Olive Kitteridge’in burada ne kadar abartılacağına bağlı olarak Richard Jenkins‘in kazanma ihtimali çok yüksek, aklınızda bulunması gereken bir isim yani.

Kazanmayı en çok hak eden ve en olası isimse David Oyelowo. ‘Selma’ ile Oscar adayı olamamasından bu yana sürekli gündemde olan Oyelowo’yu önce TV Akademisi ödüllendirmek isteyebilir gibi. Ayrıca tek başına bir filmi tek başına idare edebilir ki?

  • Kazanacak: David Oyelowo – Nightingale
  • Spoiler: Richard Jenkins – Olive Kitteridge
  • Kazanmalı: Adrien Brody – Houdini
  • Burada Olmalıydı: Kiefer Sutherland – 24: Live Another Day

olive kitteridge

En İyi Kadın Oyuncu (Mini Dizi – TV Filmi) 

  • Maggie Gyllenhaal – The Honorable Woman (SundanceTV)
  • Felicity Huffman – American Crime (ABC)
  • Jessica Lange – American Horror Story: Freak Show (FX)
  • Queen Latifah – Bessie (HBO)
  • Frances McDormand – Olive Kitteridge (HBO)
  • Emma Thompson – Sweeney Todd: Damon Barber of Fleet Street (PBS)

En sonuncu kim kazanırsa çok hak etmiş olur kategorisine de hoş geldiniz!! Çok geçmeden adaylarımızı tanıyalım hadi.

Emma Thompson yine sürpriz bir adaylıkla burada ve bu sefer canlı bir performans için aday. O yüzden kazanacağını sanmıyorum ben, en son böyle canlı bir performansla kim kazanmış ki?

Felicity Huffman aktör arkadaşları arasında çok sevilen bir isim ama sanmıyorum ki kazansın. Aday olması güzel oldu tabii ki, seneye yine bekleriz.

Queen Latifah‘yı çok seviyorum ben, Bessie’de de muhteşem kendisi ama onun da kazanacağına inanmıyorum, en azından aktör olarak yani.

Kendisi bu rolü için Altın Küre kazanmış ama diğer Küre kazananlarından ne kadar büyük bir çoğunluğun adaylar arasında olmadığına dikkat edersek bu pek de iyi bir şey değil gibi duruyor, o yüzden Maggie Gyllenhaal‘u da burada bırakıyoruz ama yine de gözümüz üstünde olsun.

Geçtiğimiz senenin kazananı Jessica Lange yeniden adaylar arasında. American Horror Story serisi için dördüncü adaylığını alan Lange’in kazanma ihtimali her zaman var, ama bu sene geçen seneye kıyasla biraz daha az gibi duruyor.

Bu sene kazanacağını düşündüğüm isim ise Frances McDormand. Olive Kitteridge başka hiçbir kategoride kazanmasa bile (kazanacak) burada kesinlikle kazanacak. Bu rol için SAG ödülünü kazanan McDormand aktör arkadaşlarının kendisini sevdiğini kanıtladı zaten, umarım daha güzel bir konuşma hazırlamıştır ama.

  • Kazanacak: Frances McDormand – Olive Kitteridge
  • Spoiler: Jessica Lange – American Horror Story: Freak Show
  • Kazanmalı: Jessica Lange – American Horror Story: Freak Show
  • Burada Olmalıydı: Helena Bonham Carter – Worricker: Salting the Battlefield
One comment

Bir Cevap Yazın

