Dizi Prömiyeri: Scream Queens

scream queens

Daha önce burada da yazdığım gibi  Scream Queens, yeni TV sezonunun en merakla beklediğim dizilerinden birisiydi ve uzun bir bekleyişin ardından sonunda dün (bizde bugün) prömiyerini yaptı.

Sırasıyla; Chanel #5, Chanel #2, Chanel Oberlin, Chanel #3
Sırasıyla; Chanel #5, Chanel #2, Chanel Oberlin, Chanel #3

Dizi benim tam olarak beklediğim şeydi diyebilirim, hani deriz ya “so bad, it is good” diye Scream Queens de aynen öyle bir dizi olmuş. Emma Roberts, American Horror Story: Coven’da severek izlediğimiz Madison Montgomery rolünün bir benzerini gerçekleştiriyor, kendisinin sadece bu dizilerdeki performanslarına bakarsak yapabildiği tek rol de o zaten, ama en azından yaptığı işte çok iyi. İlk bölümden en sevdiğim karakter oldu kendisinin canlandırdığı Chanel #1. Republican bir aileden gelen Chanel söyledikleriyle sizi rahatsız edebilir ama gerçekle TV dünyası arasındaki farkı biliyorsanız bu konuda pek büyük bir sorun yaşamazsınız. Jamie Lee Curtis’i üniversitenin dekanı olarak gördüğümüz dizide Lea Michele de tam anlamıyla psikopat bir karakteri canlandırıyor. Sırasıyla Ariana Grande, Billie Lourd ve Abigail Breslin de Chanel #2, Chanel #3 ve Chanel #5’ı canlandırıyorlar.

Bir üniversite kampüsündeki Kappa Kappa Tau adındaki “sorority house” üyeleri ve üye adayları kampüste dolaşan bir seri katil tarafından öldürülme riski altındadır. Herkesin seri katil olmak için bir sebebinin olduğu dizide kimin o kostümün arkasında olduğunu tahmin etmek de pek kolay değil haliyle (benim bir sürü tahminim var ama burada spoiler vermek istemiyorum) . Günümüzde yaşanan olayların sorority’nin yaklaşık 20 sene önce yaşadığı başka bir skandalla ilgili olduğu yönünde ipuçları da veriliyor. Sezon sonuna sadece dört kişinin canlı kalacağı söylenen dizinin ilk iki bölümünde dört ölüm gördük şimdilik. Tabii Ryan Murphy’nin yaşadığı düzenli kararsızlıklar sonucu bu ölen karakterlerden kaçının geri döneceği konusunda da bir bahis açmak lazım sanki?

GIF_scream_queens_first_look_1-1432073570

Prömiyerini art arda yayınlanan iki bölümle yapan Scream Queens bu sezonunda toplamda 15 bölüme sahip olacak, ama finali de üst üste iki bölüm olacağından 13 haftada dizinin ilk sezonu bitecek.

Bence FOX için biraz ağır kaçan bir program olmuş Scream Queens, FOX’un genel bir yayın kanalı olduğunu göze alırsak içerdiği konular izleyicilerine biraz ağır ya da anlaşılmaz gelebilir, dolayısıyla olası bir ikinci sezonu için kanal değişikliği çok mümkün geliyor bana. Hatta gerçekleşsin yani, FX en azından daha rahat olacakları bir kanal olur.

Dizinin ilk bölümlerinden benim şimdilik favori karakterlerim; Chanel Oberlin (Emma Roberts), Chad Radwell (Glen Powell), Hester Ulrich (Lea Michele, bunu beklemiyordum ben kendimden), Zayday Williams (Keke Palmer) şeklinde oldu. En sevmediğim karakter ise yine şimdilik Grace Gardner (Skyler Samuels), çok sıkıcı bir karakter kendisi.

Scream Queens’i izlerken dizinin ne amaçla yapıldığını anlamak lazım öncelikle düşünüyorum, yanlış yargılayıp yermek yerine. Dizinin prodüktörleri Ryan Murphy ve Brad Falchuk özellikle söylediler, AHS: Coven döneminde komedi-korku karışımını çok sevdiklerini ve o türde bir dizi yapmak istediklerini söylemişlerdi, sonrasında da Scream Queens hayata geldi. Dizinin amacı korku türünü komik bir şekilde ele almak, son zamanlarda ortaya çıkan pek çok kara komedi türündeki dizinin aksine gerçekten çok komik diyaloglar, replikler ve olaylar geçiyor, belki de insanlar bu yüzden sevmiyor bilmiyorum.

Sonuç olarak ben sevdim, dizinin tanıtımlarından ve anlatımlarından dolayı tam olarak beklediğim şeyle karşılaştım. Mean Girls ve Scary Movie serisinin birleşimi gibi bir dizi olmuş, bu benzetme ilginizi çekmiyorsa ya da o iki filmden en az birini sevmiyorsanız izlemeyin. Dizinin orijinal tanıtımı da Heathers ve Mean Girls’ün Friday the 13th ile birleşimi olarak tanımlanmış. Benim ilk iki bölümden şimdilik diziye notum B+, sezon bitiminde yeniden değerlendirmeye alacağım.

Bir Cevap Yazın

