Film Köşesi: Youth

youth_ver2_xxlg

Film Köşesi’nden hepinize tekrar merhaba! Geçen hafta üç gün içinde çok az sayıda filmle birlikte Filmekimi’15 festivali gerçekleşti. Geçen hafta boyunca vizelerimle (evet çoğul) boğuştuğum için yazamadım, ilk boş bulunduğum anda güncelleyeyim dedim burayı. Ben çok az sayıda filme gittim, ama en azından gittiğim filmlerin hepsini de bir derece sevdim o yüzden kısa haftasonunun kârı olarak bakıyorum bu seneki Filmekimi’ne.

Sözü daha fazla uzatmadan, sizlere festivalde en beğendiğim film olan Youth’u anlatmak istiyorum. Her zamanki gibi önce filmin kadrosuyla başlayalım. Filmin başrolünde Michael Caine alıyor, ve kendisi öyle muhteşem ki o performansı anlatacak kelimeler bulamıyorum ben. Caine’e eşlik eden isimler arasında ise Harvey Keitel, Rachel Weisz, Paul Dano ve Jane Fonda yer alıyor. A Great Beauty filmiyle Oscar kazanan Paolo Sorrentino ise filmin hem yönetmenliğini hem de senaristliğini üstlenmiş.

Alp Dağlarında bir otelde geçen film, emekli olmuş, başarılı bir orkestra şefi ve çevresindekilerin yaşamlarını anlatıyor. Orkestra Şefi Fred Ballinger (Caine) İngiliz Kraliçesi tarafından Şövalye unvanına layık görülmüştür, fakat Kraliçe’nin kendisinden tek bir isteği vardır; Prens Philip’in  doğumgünü için “Simple Songs” bestesini yönetmesi. Ballinger bu isteğe karşı çıkar ve sebebini kişisel nedenler olarak belirtir, bunları çözmeye çalışan Kraliyet görevlisi ise kendisini ayrıca sinir etmektedir. Mick Boyle (Keitel) ise yaşlanmış ve son filmini çekmekte olan bir yönetmendir. Büyük bir özenle hazırlama aşamasında olduğu ve kendisinin mirası olarak gördüğü bu film Brenda Morel’in (Fonda) son anda kadrodan ayrılması sonucu yapımdan kaldırılır ve bu olay Boyle’u çok büyük bir şekilde etkiler haliyle. Bu hikayelerin ve kişilerin birbirleriyle etkileşimleri o kadar güzel ve ustaca bir şekilde işleniyor ki yaklaşık iki saatin nasıl geçtiğini anlamıyorsunuz. Filmin ülkemizde vizyon tarihi şimdilik “pek yakında” olarak gözüküyor, o konuda kesin bir bilgi olmadığı için üzgünüm. 

Oscar – SAG – Altın Küre üçlüsünde büyük bir yer edinmesini beklediğim film en azından Michael Caine’in o üç ödülü almasıyla sonuçlanmalı diye de bir isteğim var (Henüz diğer iddialı performansları izlemedim gerçi ama çok büyük bir şey olmazsa kimsenin Caine’den iyi bir performans sergileyebileceğini düşünmüyorum).

Bir Cevap Yazın

