En İyi 10 Bond Açılış Şarkısı

bond gif

Size düzenli olarak filmleri tanıtmaya devam edeceğim bir yazı yazmayı düşünüyordum SPECTRE için ama filme ikinci haftasının başında gitmem ve şu ana kadar yarım milyar dolardan fazla bir hasılat yapmasından dolayı buna gerek görmedim. Onun yerine Bond filmlerinin en çarpıcı yanlarından birisi olan şarkılarını listelemek istedim, zaten son zamanlarda fazla da takmıştım hepsini dinlemeye. SPECTRE’ı da, belki  bu şarkının kötülüğünden olacak bilmiyorum, pek sevemedim zaten.  tamamen öznel bir liste olacağını da belirtmek istiyorum tabii ki, hazırlarken satış rakamları, ülke listeleri gibi herhangi bir ölçüt kullanmadım. Her isimden bir şarkı eklemeye özen gösterdiğim listede ayrıca John Barry’nin ana “James Bond Theme”ine de bilerek yer vermedim. Neyse daha fazla uzatmadan listeme başlıyorum.

10) Nancy Sinatra – You Only Live Twice Sean Connery’nin beşinci kez James Bond rolünü üstlendiği beşinci Bond filmi You Only Live Twice‘la aynı adı taşıyan şarkının bestesi John Barry’ye ait. Daha sonra Shirley Bassey, Björk, Coldplay gibi isimler tarafından cover’lanan şarkı Nancy Sinatra’nın en bilinen şarkılarından birisi olarak da yerini edindi.

9) Tom Jones – Thunderball Dördüncü Bond filmi Thunderball’un soundtrack yapımı baya olaylı geçmiş. Bunun öncesinde yapılan şarkı (Mr. Kiss Kiss, Bang Bang) filmin adını taşımadığı için albümden çıkartılmış. Sonrasında bu şarkıda ve Tom Jones’un söylemesinde karar verilmiş ama şarkının son notasını kaydederken efsanevi şarkıcı stüdyoda bayılmış!

8) Tina Turner – GoldenEye  Pierce Brosnan’ın ilk James Bond rolü olan serinin on yedinci filmi GoldenEye için hazırlanan bu şarkı, Tina Turner için U2 üyeleri Bono ve The Edge tarafından yazılmış.

7) Madonna – Die Another Day Madonna’nın American Life albümünde de yer alan bu şarkı tarzıyla diğer Bond şarkılarından çok farklı olması sebebiyle çok ayrıştırıcı bir etkiye sahipti. Pierce Brosnan’ın James Bond rolündeki son ve serinin yirminci filmi Die Another Day için hazırlanan şarkı dünya çapında bir hit haline gelerek en başarılı Bond şarkıları arasında yerini edindi.

6) A-ha – The Living Daylights Timothy Dalton’ın ilk Bond rolü ve serinin on beşinci filmiyle aynı adı taşıyan şarkı Norveçli grubun üyeleri ve John Barry tarafından yapılmış. Sonrasında grup üyeleri ve Barry arasında bayağı büyük anlaşmazlıklar yaşanmış, şarkının iki farklı versiyonu var. Eğer diğerini dinlemek istiyorsanız da Spotify/Youtube/Google yardımcınız olacaktır.

5) Shirley Bassey – Goldfinger John Barry’den sonra en çok Bond şarkısı yapımında emeği geçen isim sanırım Shirley Bassey, üç filmde şarkıyı söyleyen isim olan Bassey birden çok filmin soundtrack’ine dahil olan tek isim. Bassey’nin diğer şarkıları da güzel olsa benim favorim kendisinin Bond filmindeki ilk şarkısı, üçüncü Bond filminin soundtrack’i olan Goldfinger. Kendisinin diğer şarkılarını dinlemek isterseniz, isimleri: Diamonds are Forever ve Moonraker.

4) Duran Duran – A View to A Kill Grubun en popüler şarkıları arasında yer alan A View to A Kill aynı adı taşıyan film için grup üyeleri ve John Barry ile birlikte hazırlanmış. Günümüze kadar hala Billboard Hot 100 listesinde bir numaraya ulaşan tek Bond soundtrack’i olma unvanını da taşıyor. Bu filmde Grace Jones oynarken şarkı için neden farklı yerlere gittiler benim için çok büyük bir merak konusu olarak kalacak sanırım.

3) Paul McCartney & Wings – Live and Let Die Beni bilen bilir, The Beatles’la ilgili olan her şeye nefret etme derecesinde bir antipatim var, ama buna Paul McCartney dahil değil. Kendisinin Wings ile birlikte yaptığı bu şarkıyı da çok seviyorum. American Hustle’da Jennifer Lawrence’ın da söylemesi şarkıyı fazladan sevme sebeplerim arasında.

2) Adele – Skyfall Şimdiden, Bond serisinin tartışmasız bir şekilde en ikonik soundtrack’leri arasında yer alan Skyfall, pek çok hayranın da favori şarkıları arasında. Bond serisinin En İyi Orijinal Şarkı kategorisindeki ilk Oscar ödülünü de alan Adele ve Paul Epworth yapımı şarkı ilerleyen filmlerin şarkılarını yapacak isimler için de düzenli bir kıyaslama standardı olacak.

1) Garbage – The World is Not Enough Son olarak benim favorim olan şarkıya gelecek olursak; serinin on dokuzuncu filmi için Garbage tarafından yapılan The World is Not Enough. Günümüzde pek fazla en iyiler listesinde yer almayan bu şarkı bence hala aynı güncelliğini taşıyor. Şarkının klibi de bir o kadar güzel olduğundan bu yazıda paylaşacağım tek video o olacak, buradan izleyebilirsiniz. Bence izleyin, dinleyin, bir de zahmet olmazsa sevin ya.

Bir Cevap Yazın

