Film Köşesi: Macbeth

Macbeth-Poster-

Film Köşesi’nden hepinize merhaba!

Bu ay yayınlanacak olan filmler arasında en merak ettiğim film olan Macbeth bugünün konuğu. Filmi izledikten sonra yaşadığım hayal kırıklığını atlatmak için biraz geç yazmayı tercih ettim.

Michael Fassbender ve Marion Cotillard’ın başrollerinde olduğu filmin kadrosunda ayrıca Sean Harris, Paddy Considine, David Thewlis, Jack Raynor ve Elizabeth Debicki de var. Filmin yönetmenliğini Justin Kurzel yaparken Shakespeare’in oyununa dayanan senaryosunu ise Jacob Koskoff, Michael Lesslie ve Todd Louiso yazmış. Filmin asıl kahramanı olan görüntü yönetmeni ise Emmy ödüllü Adam Arkapaw (True Detective ve Top of the Lake) imiş.

Film Macbeth’in üç cadı tarafından bir gün İskoç kralı olacağına dair kehanet alması sonucu hırsına yenik düşüp hemen kral olmaya çalışması ve kralını öldürmesi sonrasında yaşadıklarının kendisini ve karısını ne şekilde etkilediğini anlatıyor. Kısaca özetledikten sonra asıl konuşmak istediğim konuya geçiyorum.

Filmin casting’ini yapan isme olan teessüfümü belirtmek istiyorum.

tumblr_npfgo2zBv21rr2agfo5_400

Michael Fassbender dışında hiçbir isim doğru bir seçim olmamış. Macbeth’in yaşadığı büyün duyguları çok net bir şekilde anlatabilen Fassbender, bir hafta içinde ikinci kez kötü materyalle iyi performans sergileyebildiğini gösterdi benim için, burada uyarlama senaryoya kötü dediğimi belirtmek istiyorum herhangi bir karışıklığa sebep olmamak için. Yine de filmin bazı sahnelerinde bu rolde Tom Hardy yer alabilirmiş de dedim, bu uyarlamanın da kötü olduğunu kabul edip daha başarılı bir yönetmen Tom Hardy yaşlanmadan onu bu rolde çekebilir mi?

 

Bu tweet’in başına “All” eklemeyi unutmuşum ama siz anladınız ne demek istediğimi.

Marion Cotillard‘ı severim, çok da başarılı ve yetenekli bir oyuncu ama bu rolde kendisini izlerken film boyunca acaba bu rolde Jessica Chastain olsa nasıl olurdu diye düşünmeden edemedim. Ya da Cotillard öncesindeki seçim Natalie Portman rolde kalsa da olabilirmiş. Birazcık araştırma sonucu gördüm ki internette bu rolde olması istenen diğer isimler arasında Carey Mulligan, Tilda Swinton ve Angelina Jolie de varmış. Belki aksanına çok dikkat etmeye çalıştığından belki de tamamen senaryonun kötü uyarlanmasından ama Cotillard bu rolü kaldıramamış gibi durdu benim gözümde.

Gerçekten "What's done is done"
Gerçekten “What’s done is done”

Gelelim diğer karakterlere, anladığım kadarıyla Duncan hassas, zeki ve cömert bir baba figürü olarak görülmeliymiş fakat David Thewlis bu duyguları aktarmada yeterli değildi (Üzgünüm Profesör Lupin). Zaten çok kısa olan bir rolü neden daha yetenekli bir isme vermeyi denememişler bilmiyorum, şahsen Sean Bean’i bu rolde rahatlıkla görebiliyorum ben. Anthony Hopkins ve Johnny Depp isimleri bu rol için geçmiş seyirciler arasında ama bence ikisi de baya kötü olurlardı bu rolde, iyi olmuş olmadıkları. Sean Harris‘in ne kadar zorlama durduğunu düşünen bir ben değilimdir diye umuyorum, Macduff rolünü kim iyi canlandırabilirdi diye bir önerim yok ama umarım kendisinden önce en az yirmi isim falan bu rolü reddetmiştir de o yüzden Harris’i seçmek zorunda kalmışlardır, ilk tercihleri oysa baya yanlış olmuş. Alfie Allen ya da Sam Heughan dolu muydu da Malcolm rolü için Jack Reynor seçildi? Fassbender dışında iyi bir seçim olarak görülebilecek tek isim ise Paddy Considine bence, Banquo olarak performansı yeterince iyi ve kimseyi gölgelemeden kendisini belli etmeyi başarıyor. 

Sonuç olarak benim hevesim kursağımda kaldı, daha başarılı bir yönetmen daha büyük bir bütçe ve daha iyi bir casting yönetmeniyle çalışarak bu filmi baştan çekebilir mi? Teşekkürler.

Bir Cevap Yazın

