Film Köşesi: Spotlight

Spotlight-2015-Online

Film Köşesi’nden hepinize merhaba!

Finallerim yüzünden screener döneminden gerektiği gibi faydalanamadım, çok farkındayım. Bir okul finallerini neden aralıkta yapar ki? Neyse okulumdan şikayetçi olmak yerine muhteşem bir filmle sizlerin karşısında olmayı tercih ediyorum. Bugünün konuğu: Spotlight

Bu senenin Oscar yarışında en şanslı görülen film olduğundan dolayı ilk olarak kendisini izleyeyim dedim, sonra izlediklerimle kıyaslaması kolay olsun diye.

2001 yılında Boston Globe’un ortaya çıkarttığı baya büyük bir çocuk istismarı skandalı ve yerel dini yetkililerin bunu nasıl örtbas ettikleriyle ilgili gerçeklerin ortaya çıkış döneminin anlatıldığı filmin kadrosunda kimler yok ki… Büyük bir ansambla sahip olan filmde doğal olarak başrol oyuncusu da yok,  Michael Keaton, Mark Ruffalo, Rachel McAdams, Liev Schreiber, John Slattery, Brian d’Arcy Adams ve Stanley Tucci filmin önemli rollerinde.

Fakir ve güçsüz insanların, din kavramını kendi çıkarları, hatta sapkın amaçları, için kullanan insanların başkalarının, özellikle çocukların, psikolojisini nasıl etkilediğine ve bu etkilerin hayatlarında nası devam ettiğine dair çok güzel bir örnek sergiliyor Spotlight. Öyle ki bazı sahnelerde ister istemez gözleriniz doluyor, dinden ya da daha doğrusu dini kullanan insanlardan bir kez daha nefret ediyorsunuz, ya da ister istemez adalet kavramını sorguluyorsunuz. En azından ben bunları yaşadım filmi izlerken.

Film 1976 yılından bir flashback sahnesi ile başlıyor ve kısa bir süre sonra 2001’e geçiş yapıyor, tek amacı olayın geçmişini daha iyi kavratabilmek olan bu geçiş sahnesi dışında bütün olaylar güncel bir şekilde ilerliyor. Spotlight ekibindeki gazetecilerin yaşadıklarını, keşfettiklerini adım adım takip ediyorsunuz. Filmin yönetmeni Tom McCarthy büyük bir açıklıkla çekmiş. Filmi tamamen anlatmak istemiyorum, çünkü gidip görmelisiniz bence, zaten önümüzdeki ay sonunda geleceğinden de çok beklemenize gerek kalmayacak. Eğer indirmeye kalkarsanız da internet hızınız bekleme sebebiniz olacak.

Peki ya Oscar şansı ne bu filmin diye sorduğunuzu duyuyorum. Ben açıkçası büyük bir şansı olduğunu düşünmüyorum. Evet film güncel bir konuyu güzel bir şekilde ele alıyor ama o kadar sıradan duruyor ki kazanmak için… Özellikle Birdman’den sonra tekrar aynı şekilde sadece ortalama üstü bir filme gitmeleri saçma olur gibi geliyor bana. Üstelik Birdman’in aksine Spotlight’ın senaryo ya da yönetmenlik kategorilerinde de şansı yok gibi görünüyor. Öyle düşününce geçen senenin Boyhood’uymuş gibi davranabiliriz kendisine, en iyi yardımcı kadın oyuncu ödülünü Rachel McAdams alsa fena mı olur hem?

Bu arada oyunculuklar konusunda filmin MVP’si kesinlikle Mark Ruffalo, bu kadar kalabalık bir erkek oyuncu kadrosunun içinde böyle öne çıkması gerçekten müthiş bir başarı.

 

Bir Cevap Yazın

