Film Köşesi: All the Way

Bryan-Cranston-in-All-The-Way

Beni bilen bilir, Bryan Cranston’ı hiç sevmem ve kendisinin çok abartıldığını düşünüyorum. O yüzden kendisinin başrolünde yer alacağı bu filmi sabırsızlıkla beklemem benim için çok şaşırtıcı bir şeydi, özellikle zaten var olan bir oyun versiyonunun var olduğunu düşünürsek. Yine de beklediğim gün geldi çattı ve bu senenin en iyi TV Filmi birkaç gün önce HBO’da yayınlandı.

Bu sene Amerika’da seçimler olduğundan mıdır nedir bilmiyorum ama politik içerikli yapımların sayısı git gide arttı. HBO’nun da bu akıma dahil olması kaçınılmazdı tabii ki. Bu sene yayınladıkları filmler arasında en yüksek kalitedeki film olan All the Way’de Cranston dışında yer alan isimlerden bazıları ise Anthony Mackie (Martin Luther King Jr.), Melissa Leo (Lady Bird Johnson), Frank Langella (Sen. Richard Russell), Bradley Whitford (Hubert Humphrey) ve Joe Morton (Roy Wilkins). Robert Schenkkan tarafından yazılıp, Jay Roach tarafından yönetilen filmin tema müziğini ise James Newton Howard yapıyor.  Broadway uyarlaması bir film olan All the Way Cranston’a ilk Tony ödülünü kazandırmıştı.

all_the_way_xlgBaşkan John F. Kennedy’nin bir suikast sonucu ölmesi üzerine yardımcısı Lyndon B. Johnson’ın başkanlık görevini üstlenişi, bir sonraki seçimlerde yeniden göreve gelişi ve Civil Rights Act’ini senatodan geçirmek için harcadığı çabaları anlatıyor. Filmi daha ayrıntılı bir şekilde anlatmayacağım çünkü bu konulara ilgisi olan insanların (ya da benim gibi ders zorunluluğu yüzünden öğrenen insanların) zaten bildikleri şeyler anlatılıyor. Fakat hemen küçücük bir konuya değinmek istiyorum hemen, filmin sonlarına doğru dahil olan LGBT konusu sırasında J. Edgar Hoover (ilk FBI başkanı, gay olduğu iddia ediliyor) ile LBJ arasında geçen konuşma sırasında var olan imayı çok başarılı buldum, resmi olmayan bir şeyi gerçekmiş gibi açıklamadılar fakat o mesajı verdiler. Filmin en güzel tarafı da bu zaten, tarihsel gerçeklikleri gerekli oranda drama ve zaman zaman da komediyle birleştirip başarılı bir sonuca ulaşmışlar.

Senaryo ve yönetmenlik açısından genel olarak başarılı bulduğum filmin en zayıf noktası düzenlemesi gibi geldi bana, özellikle ilk saat içinde çok rahatsız edici bir boyuta ulaşıyor. En güçlü olduğu nokta ise kesinlikle oyunculukları, özellikle Bryan Cranston’ın performansı muhteşem. Frank Langella, Melissa Leo ve Bradley Whitford da çok iyi performanslara sahip olan diğer isimler. Çok kısa bir sahneye sahip olan Aisha Hinds’in performansı da göz yaşartacak cinsten. Oyunculuk konusundaki en büyük hayal kırıklığı ise, en azından benim için, Anthony Mackie’ydi, Martin Luther King Jr. rolünün ağırlığından belki bilmiyorum ama çok çok zayıftı ve çoğunlukla ciddiye alınmak için çabalayan bir çocuk gibi göründü bana.

Beni çok düşündüren bir şey ise, neden Cranston bu filmi vizyonda yayınlamak yerine televizyonu seçti? Trumbo gibi bir filme Oscar adayı olabilen adam, her açıdan daha iyi bir filmde ve daha iyi bir performansla çok rahat Oscar alabilirdi bence.

Neyse, benim filme genel olarak notum, şaşırtmayıcı bir şekilde, A. Jay Roach’un bir sonraki seçim döneminde yapacağı filmi şimdiden sabırsızlıkla bekliyorum (daha önce 2008’de Recount, 2012’de Game Change ile toplamda dört tane Emmy kazanmıştı kendisi).

Bir Cevap Yazın

