Film Köşesi: Beşi Bir Yerde

Yaz okulumun yoğunluğu sebebiyle izlediğim her şeyi buraya yazamıyorum ayrıntılı olarak. Onun yerine ben de son zamanlarda izlediğim, yeni çıkan filmleri notlandırdığım toplu bir yazı yazayım dedim. Daha fazla uzatmadan başlayayım hemen.

Mother, May I Sleep With Danger?

649176c380Lezbiyen vampirler mi? İlginç duruyor acaba kim bu filmi bu şekilde yeniden yapmak istedi? Aaa James Franco tabii ya! Aynı adlı 91 yapımı Tori Spelling’in başrolünde yer aldığı filmin bu uyarlaması Lifetime’da yayınlanacağından zaten pek ümidim yoktu ama yine de izledim. Sonra da izlediğime pişman oldum doğal olarak. Kötü bir senaryo, genel olarak kötü oyunculuklar ve baya kötü bir prodüksiyon tasarımı ile bu filmi neden yayınlamışlar anlamakta zorluk yaşıyorum. James Franco’nun en yakın zamanda artık böyle saçmalıklarla uğraşmasını bırakmasını dileyerek filme çok hak ettiği F notunu veriyorum.

 

Everybody Wants Some!!

Filmin ilk sahnesinden itibaren ne kadar mizojinik (TDK’ya selamlar) bir film olduğunu anlıyoruz. Ondan sonra izlemesi tam bir işkence halini alıyor haliyle. Richard Linklater’ın yazıp yönettiği film, hayalinde yaşayamadığı kendi üniversite yıllarını anlatması gibi gelmişti bana izlerken. Sonrasında kendisin de üniversite yıllarında beyzbol takımında falan olduğunu öğrenince sadece bana öyle gelmediğine emin oldum. Oyuncu kadrosu yeni ve genç olmasına rağmen pek çok yerden tanıdığımız isimlerle dolu. Fakat senaryonun bu derecede kötü olmasının hiçbirine faydası yok ne yazık ki. Film tam olarak orta yaş krizine girmiş bir adamın gençlik yıllarına ne kadar sıkı sıkıya tutunmaya çalıştığının göstergesi gibi. Linklater’a acil şifalar dilerken, filmi arada yer alan ilginç konuşmaları ve çok nadir de olsa iyiye yönelen küçük anları için D+’yla uğurluyoruz.

Me Before You

de0e38b260Sam Claflin, Emilia Clarke ve kaşlarının başrollerde yer aldığı film romantik dramedi sevenler için iyi olabilir diye düşünüyordum. En azından ben çok severim diye düşünmüştüm, fakat hayal kırıklığına uğradım. Senaryoda yer alan bazı tutarsızlıklar, filmin en önemli sahnesinin öylece gösterilmeden geçilmesi falan baya sinirlerimi bozdu benim. Zengin çocuk, fakir kız klişesinin farklı bir uyarlaması olan bir çifti canlandıran Claflin ve Clarke arasındaki uyum çok yerindeydi, umarım ileride tekrardan daha iyi bir filmde bir araya gelirler. Beni en çok etkileyen sahne SPOILER Will’in ölmesine çok kısa süre kala Lou’ya, daha önce Lou’nun ona söylediği şarkıyı söylemesiydi SPOILER BİTTİ. Filmin senaryosunda ve yönetiminde biraz daha uğraşılsa daha tutarlı ve iyi bir sonuç ortaya çıkabilirmiş, fakat var olan sonucu ancak C’yle notlandırabiliyorum.

Popstar: Never Stop Never Stopping

c9da5c832eThe Lonely Island üyelerinin başrollerde yer aldığı film çıkabileceği potansiyele çıkamamış gibi geldi bana. Birbirinden daha iyi pek çok popüler kültür göndermesinin yer aldığı filmin ana hikayesini sevmedim ben. *Grup dağılıyor, bir üyeleri solo olarak başarılı oluyor, sonra başarısı egosunu kaldırıyor, karma çarpıyor ve başarısız oluyor, sonra grup tekrardan bir araya geliyor*  Eğer burası olmasa ve film tamamen bir eleştiri/parodi şeklinde devam etse hiç düşünmeden senenin en iyi filmlerinden ilan edebilirdim kendimce, sağlık olsun. Trainwreck’in ardından Judd Apatow yine de iyi bir filmle gelmeyi başarmış, bu yolda devam etmesini ve Love gibi saçmalıklarla uğraşmayı kesmesini umuyorum. Mariah Carey, Ringo Starr, Usher ve daha pek çok ünlü ismin cameo’larının olduğu filmi bir şekilde izleyin. Ayrıca bize Finest Girl (Bin Laden Song) gibi bir şey kazandırdılar, unutmamak lazım. Sonuç olarak filmi B notuyla uğurluyoruz.

 The Conjuring 2

78e7bffefdHer şeyiyle mükemmel bir filme gelecek olursak, James Wan’ın yeniden yönetmenlik koltuğuna oturduğu 2013 filminin devamı olan The Conjuring 2 en az ilki kadar, hatta belki daha fazla, başarılı olmuş. Vera Farmiga ve Patricl Wilson’ın tekrar Lorraine ve Ed Warren rollerini canlandırdığı filmde ayrıca Frances O’Connor ve Marie-Doyle Kennedy de yer alıyordu. Fakat filmin asıl yıldızı tartışmasız bir şekilde Madison Wolfe’tu bence. İkonik bir kötü karaktere de sahip olan, Nun Valak, filmin o karakteri anlatacak olan spin off’u da onaylanmış zaten. Şahsen filmi izledikten sonraki ilk iki gecemde uyuma konusunda sorun yaşamıştım ben. Senaryo, yönetmenlik, oyunculuk gibi konularda ciddi anlamda büyük bir başarı sergileyen film, kaçınılmaz bir şekilde gelecek olan üçüncü filmi merakla bekletiyor bana. Tabii ki bu aşırı iyi korku filmine benim notum A.

Bir Cevap Yazın

