Sezon Sonrası: Game of Thrones

Günümüzün tartışmasız bir şekilde en popüler dizisi olan Game of Thrones, altıncı sezon finalini yaptı. Hem de ne* sezon finali! Fakat sezon finali öncesinde olanları şöyle kısaca bir hatırlamamız gerek bence, doğal olarak da spoiler’lar olacak bu uyarınız olsun.

got

 

Jon Snow Ölmedi, Winterfell’de Yaşıyor. White Walker’lara Karşı “Stark” Bayrağını O Taşıyor!

jon snow

Geçtiğimiz sezonu en kötü cliffhanger’la sonlandırmıştık ve bu sezon başlayana kadar Jon Snow yaşıyor mu yaşamıyor mu konusu tartışıldı. Kit Harington’ın Kuzey İrlanda’da sette görüntülenmesi ile başlayan dedikodular, bu sezonun ikinci bölümü “Home” ile hayata geri dönmesiyle sonlandı. Kendim adına konuşmam gerekirse ben ‘upgrade’ edilmiş bir Jon Snow bekliyordum, sonuçta dizide pek çok kimsenin yaşamadığı bir deneyimi olmuştu. Neredeeee! Jon Snow hala tanıdığımız, bildiğimiz şekilde kaldığını özellikle son iki bölümde çok açık bir şekilde belli etti. Öncelikle Sansa’nın büyüdüğünün ve bir şeyler öğrendiğinin farkında değil, stratejik düşünemiyor ve duygusal olarak manipülasyona uğrayabiliyor çok kolay bir şekilde. Son olarak da seni ölümden döndüren birisini tanımadığın bir çocuğu öldürdü diye sürgüne yollamak nedir ya? En azından kendisinin annesinin Lyanna Stark olduğunu öğrendik, bu da çok uzun zamandır ortada dolaşan fan teorisinin doğrulanması demek artık. Jon Snow bir Targaryen ve sanırım Daenerys’in yeğeni oluyor kendisi. Bu konu önümüzdeki sezonlarda karakterlere ne şekilde yansıyacak merak ediyorum.

“Neden Kimse Beni Dinlemiyor?”

sansa-smile-ramsay

Neler çekti Sansa buralara gelene kadar, şu ifadeyi suratında görmek paha biçilemezdi benim için. Sezon başından beri oradan oraya hayatta kalma çabası verirken, sonunda günü kurtaran kendisi olmuştu. Lady Olenna, Cersei ve Littlefinger gibi pek çok isimden oyunu oynamayı öğrenen Sansa sonunda bunu gösterebilmişti, ama sezon finali yapıldığında Jon dışında hiç kimse (Littlefinger’ı saymıyorum) bunu açıkça söylemedi ne yazık ki. Ben “The Battle of Bastards” bölümünden sonra Sansa’nın aslen Jon’a ihanet etmek için söylemediğini düşünen gruptandım ama bu bölümde Littlefinger’a bakışı, Jon’un hayatı için endişelendiğini gösteriyor gibiydi. “Inside the Episode“ta yer alan röportajlara göre ilk düşüncemde haklı olabilirmişim ama bunlar “Jon Snow öldü” diye yalan söylemeye çalışan kişilerdi o yüzden güvenmiyorum şimdilik. Hem ailesinden bir sürü kişinin ölümünden sonra var olan tek yakınına ihanet etmesi gerçekten çok karakter dışı geliyor bana.

“Artık Büyüklerimin Söylediklerini Dinlemeliyim”

tumblr_o3un5srJ4O1qehctoo1_500

Yeter, Bran yeter. Bilen birileri seni uyardığında onları dinle artık. İlk olarak annesini dinlemedi sakat kaldı, bu sezonda da Three-Eyed Raven’ı dinlemeyip Hodor, Three-Eyed Raven ve daha fazlasının ölümüne sebep oldu. Kazara bir şekilde kendisi Three-Eyed Raven olan Bran’ın daha kimlerin başına ne tür farklı facialar getireceği merak konusu.

“Adımı Kalbine Yaz, Beni Unutma”

tumblr_o8ou4zXUoK1u034pso1_500

  • Kimsin sen?

+ Hiç kimse.

Şeklinde geçen onlarca bölümün ardından Arya kimliğinden kopamayacağını anladı ve kendisini öldürmek için peşinde olan Waif’i öldürdü. Braavos’u terk eden Arya’nın sonrasında yaptığı ilk işse Walder Frey’i ve çocuklarından bazılarını öldürmek oldu. Bu bölümde gözünü Jamie’ye diken Arya’nın bir sonraki hedefi o mu olacak acaba?

Şehirlere Bombalar Yağardı Her Gece

WILDFIRE-OMG1

Evet, gece değil gündüz oluyor aslında bu olay biliyorum. Game of Thrones’un en iyi sahnelerinden birisi kesinlikle. Bölümün başından buraya gelene kadar olan soundtrack, başta Natalie Dormer ve Jonathan Pryce olmak üzere var olan büyük isimlerin oyunculuğu, buraya gelene kadar kurulan, sonuçları Cersei tarafından düşünülmemiş, müthiş bir plan ve boom. High Septon, Lady Olenna hariç bütün Tyrell ailesi ve sıradan halktan pek çok kişinin ölümüne sebep oldu bu patlama.

High Septon, Lancell Lannister ve diğer fanatiklerin ölümleri ne kadar tatmin edici olsa da Margaery’nin ölümü çok üzücüydü. En azından kendisinin ölümünden sonra sezon boyunca High Septon’ın her dediğine göz yumarak hepimizi sinir krizlerine sokan Tommen Lannister da intihar ederek bizleri mutlu etti. Yarattığı etki çok komikti bence, o sahnede güldüğüm için kendimi kötü hissettim.

“Başka Çocuğum Kalmadı, Bari Ben Tahta Oturayım”

tumblr_o9et6jKZQP1u671zio1_500
Mad Queen

Sezon boyunca pek fazla bir şey yaptığını görmediğimiz Cersei’yi yazarlar finale saklamışlar belli ki. Politik açıdan pek fazla bir yeteneğe sahip olmayan Cersei, babasının ne kadar haklı olduğunu da bizlere gösterdi bu bölümle. Son çocuğunun ölümüyle, büyük olasılıkla insansı yönünü de kaybetti Cersei, Tommen’in ölümüne verdiği tepkiyle de görüyoruz zaten bunu. Sonuç olarak kendisinin kaderi belli oldu. Belli olmayan şey ise zamanının ne kadar olduğu ve hangi kardeşi tarafından öldürüleceği.

PS: Septa Unella’yı Ser Gregor Clegane’le birlikte bırakıp bulunduğu yerden çıkarken “Shame, shame” diye bağırmasının muhteşemliği…

“Yolcu Yolunda Gerek!”

tumblr_o9eut3X0Xx1qc1mvso1_500

Geçen sezonu Drogon’la birlikte Sons of Harpy’nin suikast denemesinden kaçarak kurtulup kapatan Mother of Dragons da bu sezon çok şey atlattı. Dothraki’ler tarafından ‘kaçırıldı’, Dosh khaleen‘e dahil olması için diğer Khal’lar çok çaba gösterdi ama o hepsini alt etmeyi başardı ve sonunda altı sezonluk bir sürecin ardından Westeros’a doğru yola koyuldu. Daario Naharis’i geride bırakması, evliliğe açık olduğunu söylemesi, Westeros’taki en uygun bekar erkeğin Jon Snow olması ve Jon Snow’un aslında bir Targaryen olması, ikilinin önümüzdeki sezon bir anlaşmaya bir şekilde varacağının göstergesidir diye umuyorum. İkisi birlikte White Walker’larla savaşırlarsa daha mutlu olacağıma eminim ben.

Tyrion bu sezon pek bir şey yapmadığından onun hakkında ayrıntılı yazmamayı tercih ediyorum, bu sezon kendisinin başına gelen en önemli şey Queen’s Hand olması. Baya duygusal bir sahneydi bence. Melisandre umarım yaşar, Davos umarım ölür. Lady Olenna’nın intikam alması için sabırsızlanıyorum. Dorne’u görmek istemiyorum. Daha “küçük” karakterlere de girip sizi sıkmak da istemiyorum o yüzden şimdilik bu kadar yeter. Eğer üşenmezsem bu sezonun en iyi 10 sahnesi diye bir galeri hazırlarım belki.

Sezonun ilk beş bölümü çok iyiydi, sonrasında ufak bir sektelediler sekizinci bölüme kadar. Son iki bölümdeyse bütün beklentilerin üstüne çıktılar bence. O yüzden önümüzdeki sezonların yedi bölümden oluşacak olması dizinin genel kalitesi açısından sevindirici bir haber.

  • Sezon Notu: A
  • Sezonun MVP’si: Buraya normalde bir oyuncu yazıyordum ama bu sezon tek başına öne çıkan bir oyuncu olmadığından, ve sezonun en iyi iki bölümüne imza attığından bence: Miguel Sapochnik 
  • Sezonun En İyi Konuk Oyuncusu: Essie Davis (Lady Crane)
  • Sezonun En İyi Bölümü: Bu konuda çok kararsız kaldım, tek bir bölüm yazmak diziye hakaret gibi olur diye üç bölümde karar kıldım. Kronolojik olarak: The Door, The Battle of Bastards ve The Winds of Winter.
Bir Cevap Yazın

