Dizi Prömiyeri: Yeni Dizi, Her Yer Yeni Dizi!

Bu sonbahar TV sezonu bir harika! Her yerde birbirinden başarılı diziler yayınlanmaya başlıyor, ya da ben sadece onları izliyorum. Cevabı bilemiyorum ama yeni başlayan dizilerden izlediklerim neredeyse hemen hemen çok iyi yapımlar. Şimdi size en kötüden en iyiye geçtiğimiz hafta boyunca prömiyerlerini yapan dizilerden izlediklerim hakkındaki yorumlarımı yazacağım.

Desıgnated survıvor

designated-survivor-release-dateÇekil oradan Ted Cruz, ABD’nin ilk Kanadalı Başkanı Kiefer Sutherland oldu! Tabii bu inanılmaz başarıyı gerçekleştirmeye çalışırken de oyunculuk yapmayı unutmuş galiba, anlatılamayacak derecede rahatsızlık hissettim kendisini izlerken. Fakat dizinin tek sorunu ne yazık ki Sutherland’in oyunculuğu da değil, senaryo açısından çok zorlama olan Designated Survivor üzerinize olabilecek bütün Hollywood klişelerini fırlatıyor. Üçten fazla politik film, en az bir tane de politik dizi izlediyseniz her an ne olacağını bilmemeniz imkansıza yakın. Sutherland’in karakterinin başkan olamayacağını düşünen büyük kötüler, pes etmekle etmemek çizgisinde kalan ama “hadi bir şansımı deneyeyim yaa” diye Başkan olan Tom Kirkman (Sutherland), ergenlik döneminde ve başı her an kanunla belaya girebilecek yeni başkanın çocuğu falan. Yazarken bile tiksiniyorum, ama ne yazık ki reytingleri baya yüksek bir şekilde başladığından, bir de üstüne Sutherland gibi sevilen bir oyuncu başroldeyken en az iki sezon boyunca devam eder bu dizi diye düşünüyorum. Tabii benim izlemeye devam etmek gibi bir planım yok, siz izler misiniz bilmem? Dizinin ilk bölümüne notum D-.

pıtch

pitch_keyart_webAslında izlemeyi planlamadığım dizilerdendi Pitch ama sonradan “hadi buna da bakıyım yeeaa” diyerek onu da izledim. Bir kadın futbolcunun (Amerikan futbolu) dört büyük takımdan birine dahil olması ve bunun oluşturduğu etkileri anlatan diziye ilk 1/3’lük bölümünde çok sevip başarılı bulmuştum. “Female empowerment” konusunda başarılı bir dizi olabileceğini de düşünmüştüm ama ne yazık ki bunu düşünmemden hemen sonra her şey çöpe gitti. Strese dayanamayan bir kadının kendi potansiyelini gösterememesi, fakat ikinci bir şans alıp en az bir erkek tarafından motivasyon verici konuşmaya maruz kaldığından sonra ise bambaşka birisi olup her şeyi başarır, oldu o zaman. Üstelik bir de o kadar klişe bir “twist” var ki dizide eğer oradan çıkıp Ginny Baker’ın (Kylie Bunbury) psikolojik sorunları olduğuna falan giderlerse baya karmaşa dolu bir sezon olur. Gerçekten çok potansiyeli olan ve bir farklılık yaratabilecek bir diziyken, cinsiyetçi bir senaryoya maruz kalıp ancak ortalama bir yapım olabilmiş Pitch. İşin en kötü tarafı ise muhtemelen senaristlerin bunun farkında bile olmaması. Belki sadece ilk bölümünde böyledir diyerek bir iki hafta daha yeni bölümlerini izleyeceğim diziye şimdilik notum C-. Ayrıca belirtmeden duramayacağım, başroldeki oyuncu Kylie Bunbury’ye hayran kaldım, çok başarılı bir casting olmuş.

lethal weapon

img-allshows-lethal_weaponSenaryosunda problem yaşayan bir başka dizi de Lethal Weapon. Fakat Pitch’in aksine burada ciddi bir şey yapmıyor yazarlar, en azından şimdilik, o yüzden şu an için büyük bir sorun olarak görmüyorum ben. Eğer kendilerini ciddiye alıp boylarını aşan konuları anlatmaya ya da açıklamaya çalışırlarsa işler değişir tabii ki. Çünkü ilk bölümden anladığım kadarıyla senaristlerde o potansiyel yok. Diziye gelecek olursak çoğunlukla komedi-aksiyon türünde bir polisiye dizi, Lethal Weapon da aşağıda linkini verdiğim listemde yer alıyordu ve ben diziyi izlenilebilir buldum. Şimdilik kendilerine notum C oldu o yüzden.

the-good-place

The Good Place

Pushing Daisies’i bu yaz bitirmiş birisi olarak, eksikliğini çok sonradan hissetmiştim. Sanırım The Good Place o eksikliği kapatmak için gelmiş. Parks and Recreation, Brooklyn Nine-Nine gibi dizilerin yapımcısı Michael Schur’un yeni dizisini En İddialı 25 Yeni Dizi yazıma dahil de etmiştim. Kristen Bell ve Ted Danson’ın başrollerinde yer aldığı dizi bir haftada üç bölüm yayınlayarak izleyiciye kendilerini iyice benimsettiler bence. Öldükten sonra yaşanan bir karışıklık sonrası “kötü yer”e gitmesi gerekirken “iyi yer”e giden Eleanor’un iyi bir insan olma yolundaki çabalarını gösterirken, bir yandan da bu sırrının ortaya çıkmaması için çabalarını anlatıyor The Good Place. Senaryo, oyunculuk ve prodüksiyon tasarımı açısından şimdilik çok başarılı bulduğum dizinin şu ana yayınlanan bölümlerine notum B+.

speechless

speechless

Seveceğime en emin olduğum dizilerdendi Speechless ve ABC’ye ve dizinin yapımcılarını beni yanıltmadıkları için çok teşekkür ediyorum. Engelli bir bireyin çevresindeki insanlarda yarattığı etki ve insanların yaptığı hatalar üzerine mesaj veren bir aile sitcom’u olan Speechless’ın bir diğer güzel tarafı da engelli bireyi canlandıran aktörün gerçekten aynı sorunu yaşayan birisi olması, daha öncelerden bunun tersinde çok örnek var ama benim aklıma gelen ilki Glee’den Kevin McHale olmuştu, o yüzden de dizinin casting’ini yapan kişileri ayrıca tebrik ediyorum. Bu kadar övgüden sonra diziyi de biraz anlatayım, ilk bölümünde DiMeo ailesiyle tanışıyoruz, en büyük çocukları JJ için daha iyi olabilecek bir okulun olduğu bölgeye taşınma kararı alan ailenin taşınmadan önce, taşındıktan sonra, okuldaki ilk günlerinde falan yaşadıklarını izliyoruz dizide. Minnie Driver’ın performansı da muhteşem ötesi, benim elimde olsa kendisine şimdiden bir Emmy verirdim. Şaşırmayacağınız üzere diziye notum A. 

thisisus

thıs ıs us

Bütün yaz boyunca olan dizinin tanıtımındaki sıradanlık yüzünden çok heyecanlı değildim This Is Us için. Hatta “aynı gün doğan birkaç bireyin hayatlarında olanlar” tarzı açıklamalarından dolayı da Sense8 çakması bir şey olur diye düşünüyordum ama oyuncu kadrosu yüzünden de en azından bir şans vermemek olmazdı. İyi ki de o şansı vermişim diziye, ilk bölümü spoiler’sız izlemek gerektiği için bir şey yazmayacağım ama bir bölümde karakterlerle empati kurmak hiç bu kadar kolay olmamıştı. Üstelik pek çok broadcast TV dizisinin aksine her an bir entrika ya da cinayetle senaryoda saçmalama noktasına ulaşmadan karakterlere yoğunlaşan bir dizi olacak gibi duruyor. Bütün bu karakterlere yoğunlaşma kararına rağmen ilk bölümde “OHA” dedirtecek derecede şaşırtıcı bir olay da oluyor. İzlemenizi şiddetle önereceğim dizilerden, şu an için sadece bir bölüm yayınlamış olmasına rağmen. This Is Us’a da notum A şu an için.

Bir Cevap Yazın

