2016’nın En Çok Hayal Kırıklığı Yaratan 10 TV Programı

Merhaba! Herkes gibi ben de yıl sonu listelerimi yapmaya başlamaya karar verdim. Herkesin aksine benim listelerim yıl sonunda değil yeni yılın ikinci haftasında geliyor ne yazık ki, çünkü finaller… Neyse, 2016 diziler açısından genel olarak çok iyi bir yıldı. Ya da benim izlemeyi seçtiğim diziler genel olarak çok iyiydi bilemiyorum ama araya bir grup kötü ve kötüye yakın diziler de kaynamış, bu yazımda onlardan bahsedeceğim. Bu listelerin film versiyonlarını da yapacağım ama onlar için screener sezonunun başlamasını bekliyorum, o yüzden şubattan önce gelmez onlar.

rs-watch-american-horror-story-0449d70a-37fc-42c4-80fe-0f4f5bdd562c

10) American Horror Stor: Roanoke (Altıncı Sezonu): Aslında Roanoke çok heyecanlı ve ilgi çekici bir şekilde başlayıp bir süre de öyle devam etmişti. Fakat son 3-4 bölümde dizi kendini  kadar salmıştı ki ben izlerken sıkıntıdan patlıyordum. Lily Rabe ve Frances Conroy’un geri dönmüş olmaları bile genel olarak diziyi kurtarmaya yetmedi. Ryan Murphy her zamanki gibi tembelliğe vurdu sezonun sonlarına doğru. Zaten 10 bölümün çok fazla geleceği belli olan bir materyali iyice kötü işleyerek o bölümleri de çekilmez yaptı.

9) Confirmation (TV Filmi): Kerry Washington’ın Scandal’daki badass hallerinden daha fazlasını da yapabildiğini gösterebilmek amacıyla yapımcılığını üstlenip çekimleri başlayana kadar her şeyiyle ayrıntılı şekilde ilgilendiği bu film bir şekilde HBO ekranlarında yerini buldu. Yardımcı karakterlerin üzerinde hiç durulmamasını geçtim, ana karakterlerin bile amaçlarının ne olduğu belli değildi, senaryosu baya zorlama duruyordu maalesef. Üstüne filmin taraf tutmamak için de aşırı derecede zorlamasını eklersek sonuç faciaydı.

8) The Good Wife (Yedinci Sezonu): Bu sene üzücü bir şekilde finalini yapan The Good Wife, bir o kadar da hayal kırıklığı yaratan bir final sezonuyla ayrıldı aramızdan. Çözülmemiş olayları noktalamak yerine her bölümde farklı olaylar eklendi neredeyse Alicia’nın hikayesine, Peter’ın başkanlık için yarışmasından, Jason ve Alicia’nın aşırı saçma koşullarda ilerleyen ilişkisine kadar her şey o kadar kötüydü üstüne bir de Cary, Diane gibi ilginç ve önemli karakterleri o kadar arka plana attılar ki, severek izlediğim diziden soğuttular beni. Yine de spin-off’unu merakla bekliyorum.

divorce-hbo

7) Divorce (İlk Sezonu): Sarah Jessica Parker’ın TV’ye dönüşü dedik umutlandık. Üstüne bir de dizinin yapımcıları Catastrophe gibi başarılı bir dizinin de yapımcılarıydı falan. Sonuç olarak ortaya çıkan ürün nasıl bu kadar boş olabilmiş aklım almıyor açıkçası. İzlerken acı çektiren deneyimlerdendi, eğer ikinci sezonu da öyle olursa devam etmeyeceğim dizilerden. Baya da merak ediyordum üstelik.

6) How to Get Away With Murder (Üçüncü Sezonu): İlk sezonda heyecan verici bir formatla başlayan HTGAWM, ikinci sezonda benzer bir formatla devam etmeye karar verdiğinde yaratıcılık konusunda zayıfladığının sinyallerini vermişti zaten. Üçüncü sezonda da aynı formülü kullanmaya çalışmışlar ve o kadar kötü olmuş ki izlerken acı çektiğim dizilerden biri haline döndü ne yazık ki. Viola Davis önümüzdeki ay Oscar’ını aldıktan sonra bu diziyle devam etmeme kararı verir de iptal ederler umarım. Yoksa aşırı derecede bayatlamış bir formülle devam edecek dördüncü sezonunun ne kadar kötü olabileceğini düşünemiyorum bile.

5) Quantico (İlk Sezonu): İlk sezonundan patlak veren dizilerden birisi de Quantico’ydu. ABC’nin Priyanka Chopra’yla anlaşmasından sonra kendisinin yer aldığı ilk dizi olan Quantico ne olmayı denedi bilmiyorum ama sonuç olarak bir pembe diziye döndü ve senaristleri o kadar anlatamadılar ki ne yapmak istediklerini diziyle, bir de üstüne sezonu uzatma çabaları eklenince katlanılmaz bir hal almıştı ve benim sezonun yarısında benden bu kadar dememe sebep oldu. Sonunda ne oldu merak ediyor muyum? Hayır. O kadar kötü bir diziydi çünkü.

p03g1npq

4) The Night Manager (Mini Dizi): İnanılmaz bir kadroyu bir araya getirseniz bile bazı şeyler olmayınca olmuyor. The Night Manager, eğer Emmy adayı olmasa ikinci bölümünden sonra izlemeyeceğim bir diziydi. Diziyle ilgili en büyük sorunum Tom Hiddleston’ın başrolde olmasıydı herhalde. Bir karakter bir oyuncuda bu kadar mı doğru olmaz anlamıyorum. Eğer bu adam kazara James Bond falan olursa o serinin Box Office’te patlamasına sebep olur herhalde,  aslında çok ilginç olabilecek bir karakteri o kadar mıymıntı ve sıradan bir şekilde canlandırmış ki çevresindeki hiç kimse kendisini kurtarmayı başaramamış. Çevresinde Hugh Laurie, Olivia Colman ve Elizabeth Debicki gibi isimlerin olduğunu göz önüne alırsak varın siz düşünün ne kadar kötü olduğunu.

3) Inside Amy Schumer (Dördüncü Sezonu): Azıcık ünlenince kendini bi’ şey sanan isimlerden olmuş Amy Schumer da. Üçüncü sezonu mükemmele yakın bir şekilde geçen bu skeç programı üstüne bir de Trainwreck gibi iyi bir filmle güzel bir sene yaşamıştı Schumer 2015’te. Sonrasında ise Inside Amy Schumer’a ek iş gibi falan bakmaya başladı herhalde, sezon boyunca yapılan esprilerin genel olarak hiç yerini bulmaması, Schumer’ın performansının yavanlığı, birbirinden ünlü konuk oyuncuların aşırı sınırlı kullanımı falan sezonun bu kadar kötü olmasıyla sonuçlanmış. Üstüne bir de beşinci sezonu yapmayacağını açıklayan Schumer’ı birinin kendine getirmesi lazım, çünkü oyunculuğundan ziyade zeki yazarlığı ve keskin esprileri yüzünden sevmiştik biz kendisini.

2) Scream Queens (İkinci Sezonu): Eğer bir ikinci sezonu olmasa seneler sonra cult-hit olma potansiyeli taşıyan Scream Queens, ikinci sezonuyla bu olasılığı yerle bir etti. Ryan Murphy ve dizinin diğer yazarları geçen sezondan kalan esprileri temcit pilavı gibi ısıtıp ısıtıp önümüze koydular, başta hadi bir keredir iki keredir diye geçiştirmeye çalıştım ama Chanel #5’ın vajinasındaki dişleri bir sezon boyunca sakız gibi uzatınca biraz soğuyor insan. Üstüne bir de var olan karakterleri öldürmek yerine öldürmek için yeni karakterler getirmelerini ya da geçen sezondan kalma karakterleri birkaç bölümlüğüne getirip öldürmeyi seçmeleri falan baya baş ağrıtıcıydı. Olmadı, umarım yenilenmez.

catch-promo-tango

1) The Catch (İlk Sezonu): Bu dizinin beni ne kadar hayal kırıklığına uğrattığını daha önce sanırım en az iki farklı yazıda tekrarladım, o yüzden çok uzatmadan sizi oralara yönlendiriyorum. Prömiyeri burada, Sezon Sonrası burada.

 

 

 

 

 

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s