89. Oscar Ödülleri Aday Tahminleri

Normal şartlarda bu yılki Oscar tahminlerimi iki parçaya ayrılmış şekilde yapmayı planlıyordum ama normal şartlarda değildim, bir haftadır bilgisayarımdan uzak kaldım fırsatım olmadı. O yüzden toplu bir şekilde en azından aday tahminlerimi adaylar açıklanmadan yapayım dedim, en azından burada bulunsunlar. Yarın açıklanacak adaylar için büyük sürprizler beklemiyorum ben ama yine de spoiler yapabilecek adayları da ekledim. Ana kategoriler için ekstradan konuşmayı tercih ederken teknik kategorilerde susup sadece tahminlerimi yazmayı tercih ettim ve ona rağmen uzun bi’ yazı oldu o yüzden fasten your seat belts.

Aday olacağını düşündüğüm isimleri en çok şansı olandan en az şansı olana doğru sıralıyorum, alfabetik olarak yapmaktan vazgeçtim.

Ayrıca şimdiden belirtmek istiyorum, yarın internet -genel olarak twitter ve tumblr social justice warrior’ları- geçtiğimiz iki yıldaki #OscarsSoWhite kampanyasının işe yaradığını iddia edecek, inanmayınız efendim.

En İyi Film

Burada en önemli olan şey kaç aday olacağını tahmin etmek sanırım. Akademi’nin birkaç senedir süreir devam  eden 5 ile 10 arasındaki aday seçme kuralını göz önünde bulundurduğumuzda en mantıklı rakam sekiz gibi duruyor tam ortada olduğundan dolayı ama ben bu sene sadece beş tane aday bile görsek şaşırmam açıkçası. Eleştirmenler ve meslek birlikleri tarafından öne çıkarılan filmler çoğunlukla o kadar vasat durumdaki La La Land çok rahat bir şekilde alıp geçecek. Sonrasında ise Manchester By the Sea ve Moonlight kesin olarak aday olacak filmler arasında. Bunları ise Arrival‘ın takip edeceğini düşünüyorum ben çok rahat bir şekilde. Ardından ise hemen hemen her meslek birliğinden destek gören ve Harvey Weinstein’ın yarıştaki en güçlü atı Lion var. Sonrasında geleceğini düşündüğüm adayların hepsi kaçırabilir bile o yüzden hiçbirinden yüzde yüz emin değilim.

  • La La Land
  • Manchester By the Sea
  • Moonlight
  • Arrival
  • Lion
  • Hell or High Water
  • Hidden Figures
  • Florence Foster Jenkins
  • Silence
  • Hacksaw Ridge

Spoiler: Captain Fantastic veya Fences

Wildcard: Jackie

garth-davis

En İyi Yönetmen

Yukarıdaki üç kesin aday olur filmin yönetmenleri de burada kesin aday olacak isimler gibi duruyor ve film kategorisinin aksine sadece beş adayımız olduğu için geri kalan iki boş yeri doldurmak daha kolay duruyor. Ben Hell or High Water‘ın yönetmeni David Mackenzie’nin aday olacağına çok içten inanıyorum o yüzden dördüncü isim olarak onu ekledim, beşinci isim içinse mantıklı davranmaya çalışıp Yönetmenler Birliği’nden iki adaylık alan Garth Davis’i tercih ettim. Fakat iki ismin de aday olamadığını görmek çok olası duruyor o yüzden yerlerinde “passion project”i Silence‘la Martin Scorsese’yi ya da filminin baya fazla adaylık toplayacağını düşündüğüm Denis Villeneuve’ü görebiliyorum ben.

  • Damien Chazelle – La La Land
  • Kenneth Lonergan – Manchester By the Sea
  • Barry Jenkins – Moonlight
  • David Mackenzie – Hell or High Water
  • Garth Davis – Lion

Spoiler: Martin Scorsese – Silence veya Denis Villeneuve – Arrival 

Wildcard: Paul Verhoeven – Elle 

En İyi Kadın Oyuncu

Buradaki beş adayın çok net şekilde belli olduğunu düşünüyorum ben, muhtemelen baya büyük hata yapıyorum bu düşünceyle ama yarın görürüz bakalım. Yarış uzun süredir Emma Stone ve Natalie Portman arasında geçecek dendi ve iki aday da her öncül ödül töreninde aday olmayı başardı, o yüzden çok rahat bir şekilde ikisinin ismini de yarın duyarız. Sonrasında ise yirminci adaylığına saatler kalan bir Meryl Streep var ortada. Önceki iki isim gibi her öncül törende aday olmayı başaran Streep, çoktan BAFTA’nın en çok aday olan oyuncusu oldu bile, zaten aynı onuru çoktan Akademi için de taşıyan Streep Altın Küre konuşmasının da verdiği gazla rekorunu tazeleyecek sadece. Bu üç ismin çok güvende olduğuna eminim ama sonrasındaki iki yere herkes gelebilir. Bu senenin eleştirmenler tarafından desteklenen ismi (Charlotte Rampling, Marion Cotillard ve Emmanuelle Riva geçtiğimiz senelerden birkaç örnek sadece) olan Isabelle Huppert’in dördüncü sıraya koyuyorum ben, bu ay başında Altın Küre’yi  kazanmış olması ve o sürecin tam Oscar oylamasına denk gelmesi kendisine yardımcı olmuştur diye düşünüyorum. Yarın aday olmazsa şaşırmam ama üzülürüm. Sonrasında ise “always the bridesmaid never the bride” Amy Adams var benim listemde, yarın aday olması durumunda altıncı adaylığını alacak olan Adams baya yüksek olasılıkla yine bir başkasının kazanmasına şahit olacak, ne bileyim başka bahara artık. Bu son iki kategoriden emin olamadığım için hem BAFTA hem de SAG’den adaylık alan Emily Blunt ve filmi doğru zamanda gişede bir numaraya ulaşan Taraji P. Henson’ı da adaylar arasında görebiliyorum ben, hatta risk alacak olsam Huppert yerine kendisini bile tercih ederdim sanırım. Bir de Annette Bening var ki her önemli adaylığı kaçırmış olmasına rağmen Ellen bile aday olacağını düşünüyor, kendisi hakkında ne düşüneceğimi bilmiyorum.

  • Emma Stone – La La Land
  • Natalie Portman – Jackie
  • Meryl Streep – Florence Foster Jenkins
  • Isabelle Huppert – Elle
  • Amy Adams – Arrival

Spoiler: Emily Blunt – The Girl On the Train veya Taraji P. Henson – Hidden Figures 

Wildcard: Annette Bening – 20th Century Women

viggo-mortensen-in-captain-fantastic-2

En İyi Erkek Oyuncu

Bu kategori geçen sene olduğu gibi kazanacak ismin çoktan belli olmasından ve aday olma potansiyelleri bulunan isimler arasında heyecan verici kimse olmamasından kaynaklı olarak bana çok sıkıcı geliyor. Bence senenin en iyi erkek oyuncu performanslarından birine sahip olan Viggo Mortensen’in aday olabilecek olması kategorinin en güzel sonucu. Bir de Denzel Washington yerine Jake Gyllenhaal ya da Colin Farrell gelse tadından yenmez ama sanmıyorum yani. Neyse bence adaylar bu şekilde ve Casey Affleck kazanıyor o yüzden çok umrumda değil bu kategori.

  • Casey Affleck – Manchester By the Sea
  • Ryan Gosling – La La Land
  • Viggo Mortensen – Captain Fantastic
  • Denzel Washington – Fences
  • Andrew Garfield – Hacksaw Ridge

Spoiler: Jake Gyllenhaal – Nocturnal Animals 

Wildcard: Colin Farrell – The Lobster 

harris

En İyi Yardımcı Kadın Oyuncu

Viola Davis sonunda çok hak ettiği Oscar’ına kavuşacak diye çok mutluyum ama bunu kaydedilmiş bir oyunla yapmasa daha mutlu olurdum. Kendisi dışında sırasıyla Naomie Harris, Nicole Kidman ve Michelle Williams’ın aday olacağına kesine yakın gözüyle bakıyorum. Sonrasındaysa aday olabilecek kimse olmadığından Octavia Spencer’ın beşinci aday olacağını düşünüyorum. Belki eğer bir şok olursa onu da Janelle Monae yapar gibi geliyor.

  • Viola Davis – Fences
  • Naomie Harris – Moonlight
  • Nicole Kidman – Lion
  • Michelle Williams – Manchester By the Sea
  • Octavia Spencer – Hidden Figures

Spoiler: Janelle Monae – Hidden Figures ya da Moonlight 

En İyi Yardımcı Erkek Oyuncu

Yarınki beşlisini en çok merak ettiğim kategori burası benim. Çünkü henüz kimse bu beşli kesin olur gibi bir şey diyemiyor ve diğer kategorilerdeki sıkıcılık burada yok o yüzden. Muhtemelen yarınki adaylar arasında en büyük sürprize bu kategoride rastlarız. Moonlight‘ın başarısına baya boş bir performansla dahil olacak olan Mahershala Ali, veteran statüsünden aday olacak olan Jeff Bridges, Lion‘ın başrol oyuncusu Dev Patel, Meryl Streep’in kuyruğuna takılmayı planlayan Hugh Grant ve Altın Küre’deki zaferiyle herkesi şok eden Nocturnal Animals‘ın en iyi kısmı Aaron Taylor-Johnson benim aday olacağını düşündüğüm isimler. Bu isimlere tehdit oluşturan isimler arasındaysa yine Nocturnal Animals‘tan Michael Shannon, Manchester By the Sea‘nin başarısıyla kendine yer bulabilecek Lucas Hedges, Hidden Figures‘ün başarısıyla kendine yer bulabilecek olan Kevin Costner var.

  • Mahershala Ali – Moonlight
  • Jeff Bridges – Hell or High Water
  • Dev Patel – Lion
  • Hugh Grant – Florence Foster Jenkins
  • Aaron Taylor-Johnson – Nocturnal Animals

Spoiler: Michael Shannon – Nocturnal Animals veya Lucas Hedges – Manchester By the Sea 

Wildcard: Kevin Costner – Hidden Figures 

En İyi Orijinal Senaryo

Yine film kategorisinin önde giden adayları La La Land ve Manchester By the Sea‘nin adaylıkları burada da kesin. Sonrasında ben sırasıyla Hell or High Water, The Lobster ve Captain Fantastic‘in aday olacağını düşünüyorum ama son ikisinden hiç emin değilim. Onlar dışında aday olabilecek bir Zootopia var sanırım diğer olası adaylar hiç Akademi üyeleri tarafından olumlu şekilde karşılanabilecek gibi durmuyor.

  • La La Land
  • Manchester By the Sea
  • Hell or High Water
  • The Lobster
  • Captain Fantastic

Spoiler: Zootopia 

Wildcard: Jackie

amy-adams-in-human-tiff-55f67baa-4f7c-48a7-876e-e2e00cccf90a

En İyi Uyarlama Senaryo

Diğer senaryo kategorisinin aksine burası aşırı kalabalık muhtemel adaylarla. Öncelikle üçüncü kesin film adayı Moonlight’ı buraya ekliyoruz muhtemel kazanan olarak. Sonrasında insanlar Fences’ın aday olacağını düşünüyor ama Tony Kushner’a adapte ettirmeyip doğrudan oyun versiyonunu kullandıkları için ben senaristlerin bu saçmalığa dur diyeceğine güveniyorum o yüzden buradaki en radikal tahminim bu sanırım. Daha sonrasında yine film kategorisinde güçlü olduklarını düşündüklerim Arrival ve Lion‘ı da burada göreceğimize inanıyorum. Geriye kalan iki yer içinse Hidden Figures ve Hacksaw Ridge‘i seçtim, sonuncusu baya iğrenç bir film olmasına rağmen Akademi’nin Donald Trump destekçisi kesimine hitap edecektir diye ekledim. Aşırı büyük bir sürpriz olursa Deadpool’u burada görebiliriz, beni sinir krizlerine sokmak isterlerse Nocturnal Animals‘ı burada görebiliriz, Scorsese’yi boş geçmek istemezlerse Silence‘ı burada görebiliriz, çok uç tercihler yapmak isterlerse de Love & Friendship veya Elle‘i burada görebiliriz.

  • Moonlight
  • Arrival
  • Lion
  • Hidden Figures
  • Hacksaw Ridge

Spoiler: Silence veya Nocturnal Animals 

Wildcard: Deadpool 

zootopiain

En İyi Animasyon Filmi

  • Zootopia
  • Kubo and the Two Strings
  • Moana
  • Your Name
  • The Red Turtle

Spoiler: My Life As A Zucchini veya Finding Dory 

En İyi Belgesel

  • O.J.: Made in America
  • 13th
  • The Eagle Huntress
  • Life, Animated
  • Gleason

Spoiler: I Am Not Your Negro veya Weiner 

Wildcard: Fire at Sea 

toni-erdmann

En İyi Yabancı Dilde Film

  • Toni Erdmann
  • The Salesman
  • Land of Mine
  • A Man Called Ove
  • Paradise

Spoiler: My Life As A Zucchini 

Kill Me Now: It’s Only the End of the World 

En İyi Görüntü Yönetimi

  • La La Land
  • Moonlight
  • Arrival
  • Silence
  • Billy Lynn’s Long Halftime Walk

Spoiler: Nocturnal Animals veya Hacksaw Ridge 

Wildcard: The Handmaiden

manchesterbythesea_trailer

En İyi Film Kurgusu/Düzenlemesi

  • La La Land
  • Moonlight
  • Manchester By the Sea
  • Arrival
  • Hacksaw Ridge

Spoiler: Silence veya Hell or High Water 

En İyi Kostüm Tasarımı

  • La La Land
  • Jackie
  • Florence Foster Jenkins
  • Miss Peregrine’s Home For Peculiar Children
  • Allied

Spoiler: Fantastic Beasts and Where to Find Them veya The Handmaiden 

En İyi Makyaj ve Saç Tasarımı

  • Star Trek Beyond
  • A Man Called Ove
  • Florence Foster Jenkins

Spoiler: Deadpool 

Wildcard: Suicide Squad 

 

En İyi Prodüksiyon Tasarımı

  • La La Land
  • Fantastic Beasts and Where to Find Them
  • The Jungle Book
  • Jackie
  • Arrival

Spoiler: The Handmaiden veya Rogue One: A Star Wars Story 

Wildcard: Nocturnal Animals veya Florence Foster Jenkins 

hf-gallery-02-gallery-image

En İyi Orijinal Müzik

  • La La Land
  • Moonlight
  • Hidden Figures
  • Jackie
  • Florence Foster Jenkins

Spoiler: Lion veya Rogue One: A Star Wars Story 

Wildcard: Nocturnal Animals 

En İyi Orijinal Şarkı

City of Stars – La La Land 

Audition – La La Land 

How Far I’ll Go – Moana 

Runnin’ – Hidden Figures

Drive It Like You Stole It – Sing Street

Spoiler: Can’t Stop the Feeling – Trolls veya Heathens – Suicide Squad 

Wildcard: Set It All Free – Sing 

En İyi Görsel Efektler

  • The Jungle Book
  • Rogue One: A Star Wars Story
  • Fantastic Beasts and Where to Find Them
  • Arrival
  • Kubo and the Two Strings

Spoiler: Doctor Strange 

Wildcard: Deepwater Horizon

 

Bir Cevap Yazın

